Przejdź do treści
Przedszkole nr 2 w Imielinie
Przedszkole nr 2 w Imielinie 2
Przejdź do stopki

Regulamin

Treść

 

Regulamin Rady Rodziców Przedszkola Miejskiego nr 2 w Imielinie

rok szkolny 2025/2026

 

I. Postanowienia ogólne

§ 1

  1. Rada Rodziców, zwana dalej „Radą”, reprezentuje ogół rodziców dzieci.

  2. Rada działa na podstawie ustawy o systemie oświaty, statutu przedszkola i niniejszego regulaminu.

§ 2

  1. Rada liczy tylu członków, ile jest oddziałów w przedszkolu.

  2. Kadencja Rady trwa rok.

  3. W uzasadnionych przypadkach, jeśli w czasie kadencji, ze składu Rady ubędzie więcej niż 1/3 członków, dopuszcza się zorganizowanie wyborów uzupełniających skład Rady.

  4. Decyzję o przeprowadzeniu wyborów uzupełniających podejmuje Rada w głosowaniu jawnym.

§ 3

Rada może tworzyć komisje i zespoły zadaniowe mające charakter opiniująco- doradczy.

 

II. Wybory do Rady

§ 4

  1. Wybory do Rady przeprowadzane są corocznie, końcem sierpnia lub we wrześniu, na pierwszym zebraniu rodziców każdego oddziału.

  2. Rodzice dzieci danego oddziału, zgromadzeni na zebraniu, wybierają spośród siebie Radę Oddziałową.

  3. Rada Oddziałowa powinna liczyć nie mniej niż 3 osoby. O liczebności Rady Oddziałowej decydują rodzice danego oddziału.

  4. Do udziału w wyborach uprawnieni są rodzice dzieci danego oddziału. Jedno dziecko może reprezentować w wyborach tylko jeden rodzic.

§ 5

Wybory Rad Oddziałowych przeprowadza komisja skrutacyjna wybrana w głosowaniu jawnym spośród uczestników zebrania. Do komisji nie mogą wchodzić osoby kandydujące do Rady Oddziałowej.

§ 6

Wybory Rad Oddziałowych odbywają się w głosowaniu tajnym na zasadach ustalonych przez rodziców uczestniczących w zebraniu.

§ 7

  1. Rada Oddziałowa wybiera spośród siebie przedstawiciela do Rady Rodziców przedszkola.

  2. Na wniosek rodziców uczestniczących w zebraniu, przedstawiciela Rady Oddziałowej do Rady Rodziców przedszkola może wybierać ogół rodziców uczestniczących w zebraniu, w głosowaniu tajnym, spośród wybranych członków Rady Oddziałowej.

§ 8

  1. Obwieszczenie wyników wyborów, podanie do wiadomości składu Rady i zwołanie pierwszego posiedzenia Rady należy do obowiązków Dyrektora.

  2. Pierwsze posiedzenie Rady powinno odbyć się nie później niż 14 dni od terminu wyborów.

 

III. Władze Rady

§ 9

Rada wybiera ze swojego grona przewodniczącego Rady, zastępcę przewodniczącego i skarbnika. Wybory odbywają się w głosowaniu tajnym.

§ 10

Rada wybiera spośród siebie Komisję Rewizyjną. Komisja Rewizyjna liczy nie mniej niż trzy osoby. Komisja Rewizyjna wybiera spośród siebie przewodniczącego.

§ 11

  1. Przewodniczący Rady organizuje prace Rady, zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady, reprezentuje Radę na zewnątrz.

  2. Zastępca przewodniczącego Rady przejmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności oraz protokołuje zebrania.

  3. Skarbnik Rady odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszem gromadzonym przez Radę.

§ 12

1. Zadaniem Komisji Rewizyjnej jest kontrolowanie:

      1. realizacji uchwał podejmowanych przez Radę Rodziców,

      2. gromadzenia i wydatkowania funduszy Rady Rodziców.

2. Rada Rodziców składa coroczne sprawozdania ogółowi rodziców wraz z wnioskami pokontrolnymi.

 

IV. Posiedzenia Rady

§ 13

  1. Posiedzenia Rady odbywają się w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie, nie rzadziej niż 2 razy w roku.

  2. Poza terminami ustalonymi w harmonogramie, posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący powiadamiając członków Rady co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący może zwołać posiedzenie Rady w trybie pilnym, bez zachowania 7-dniowego terminu.

  3. Posiedzenia Rady mogą być również zwoływane w każdym czasie, z inicjatywy 1/3 składu Rady oraz na wniosek Dyrektora lub Rady Pedagogicznej

 

 

 

 

§ 14

  1. Przygotowanie posiedzenia Rady jest obowiązkiem przewodniczącego. Członkowie Rady, na 7 dni przed posiedzeniem, otrzymują informację o terminie spotkania.

  2. Posiedzenia Rady prowadzone są przez przewodniczącego.

  3. W posiedzeniach Rady może brać udział, z głosem doradczym, Dyrektor lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.

  4. Posiedzenia Rady są ważne, o ile obecnych jest co najmniej połowa członków Rady.

§ 15

  1. Posiedzenia Rady są protokołowane.

  2. Protokoły posiedzeń Rady są przyjmowane przez Radę w drodze głosowania na następnym posiedzeniu Rady.

 

V. Podejmowanie uchwał

§ 16

  1. Uchwały Rady podejmowane są zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym.

  2. W sprawach personalnych, a także na formalny wniosek członków Rady, głosowanie odbywa się w trybie tajnym.

§ 17

Uchwały Rady numerowane są w sposób ciągły w danym roku szkolnym.

§ 18

Opinie Rady wydawane są w takim samym trybie jak uchwały.

 

 

 

 

VI. Prawa i obowiązki członków Rady

§ 19

  1. Członkowie Rady mają prawo:

  1. Dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją i przebiegiem procesu dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczego, poza informacjami i dokumentami uznanymi za poufne, lub dotyczącymi spraw personalnych.

  2. Wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach szkoły.

  3. Głosowania na równych prawach, we wszystkich decyzjach podejmowanych przez Radę.

  1. Członkowie Rady mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w posiedzeniach i pracach Rady.

 

VII. Fundusze Rady

§ 20

Rada może gromadzić fundusze przeznaczone na działalność statutową szkoły z następujących  źródeł:

a) z dobrowolnych składek rodziców,

b) z wpłat osób fizycznych, organizacji, instytucji i fundacji, do których zwróci się Rada,

c) z dochodowych imprez organizowanych przez Radę Rodziców dla rodziców i mieszkańców środowiska szkoły,

d) z innych źródeł.

§ 21

Wysokość składki rodziców uchwala się na początku każdego roku szkolnego na plenarnym zebraniu Rady Rodziców. Propozycje wysokości składki przedstawia dla całego przedszkola Prezydium Rady Rodziców.

 

§ 22

Szczegółowe zasady wydatkowania funduszu ustala corocznie Rada w planie finansowym wydatków.

§ 22

  1. Rada ma wydzielone konto bankowe.

  2. Środkami zgromadzonymi na koncie dysponuje Rada poprzez przewodniczącego i skarbnika

§ 23

Do obsługi księgowo-rachunkowej funduszy Rady Rodziców, prowadzenia księgowości oraz obsługi rachunkowej użytkowników funduszu zgodnie z zatwierdzonym preliminarzem wyznacza się Skarbnika Rady Rodziców.

§ 24

Prezydium Rady Rodziców pełni bezpośredni nadzór nad pracą skarbnika.

 

VIII. Postanowienia końcowe

§ 27

Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

 

Pliki do pobrania

Regulamin-Rady-Rodzicow.odt 32.65 KB
29512